divendres, 22 de març del 2019

VENTOLAU

Pujada al pic de Ventolau des de la Pleta del Prat.
Surto sol des del pàrking per la dreta del refugi de la Pleta del Prat i per l'esquerre del riu vigilant alguns ponts de neu que sembla que vulguin enfonsar-se. Continuu progressant clarament per una ampla pala que al final em fa anar cap a la dreta per arribar a un coll, fa una calor que no m'ho crec, asfixiant, glopada d'aigua llarga i continuu amunt ara direcció nord per unes amples pales tambè molt faciles de pujar i de seguir, de fet ja des del coll es veu el cim del Ventolau i en tot moment la ruta és molt intuitiva.
Arribo a dalt molt cansat per la inmensa calor que ha fet, m'ha destrossat.
Contemplo les vistes del Montroig, Pica, Aneto i companyia i tiro avall a buscar un pronunciat coll a mà dreta on desfaig els primers metres a peu per falta de neu i continuu el descens amb neu primavera un xic humida, un cop a baix de la pala tombem cap a l'esquerre sempre com més arrambats a la muntanya millor i en breu arribarem al coll de Forn havent donat la volta al pic del tres Estanys. Jo aquí per falta de neu he hagut de baixar una mica a peu...
La intenció era anar a fer el Pic de la Coma del Forn però la calor m'ha deixat baldat i tiro avall !!
A partir del coll de Forn ja seguirem el mateix camí que a la pujada.
Una ruta fàcil i molt maca ;)
PD: un cop al coll si no volem fer la volta al pic dels tres estanys podem tirar avall pel mateix camí de pujada.

TRACK WIKILOC