dimarts, 5 de gener del 2010

El meu avi em va ensenyar el bosc,coneixer les seves aromes,a ensumar el romani,la farigola... les plantes,els arbres,quina llenya es bona per cremar i quina no,a diferenciar els bolets bons dels dolents, hi ha estimar el bosc...el meu pare m,ha ensenyat a sobreviure del bosc, cacant(malgrat no m'ha agradat mai),buscant bolets, obrint-m'he pas enmitg de romagueres i arribant a casa ben ensangrentat,fent un foc sense tenir res per encendre,(reconec q no m,he n,he ensortit mai)viure de l,entorn sense res...a ells els hi estic molt agrait per haver-m'he transmes tots aquests coneixements que jo he aplicat a la muntanya. Mantenir l'entorn en ordre es feina de tots i aqui a nova zelanda son molt estrictes. l'eficacia dels mitjans forestals del pais obtenen el seu fruit tenin unes muntanyes inmaculades i en perfecte estat,encara no he vist ni un paper per terra,ni una llauna,res de res...l'amor i el respecte a la natura es una llei de primer ordre hi no entenc perque aqui la gent es respectuosa i quan estan a casa no ho son...m'encanten els espais oberts,les altes cascades d'aigua transparent,el verd de les valls brillants per un raig de llum,sentir-me perdut enmitg de la grandesa,respirar l'aire gelid dels glaciars...la natura no deixa de sorpendre'm a cada raco que visito d'aquest pais,desde geisser's,aigues termals enmitg de la neu,roques de formacions artistiques,platges de sorra blanca i un clima moolt variat que et diu que aqui qui mana es ell. L'altre dia vaig tenir una nit de pluja d'estels amb una via lactea espectacular,el cel semblava estar mes a prop del normal i no paraven de caure i de caure...ho recordare sempre va ser increible!!
en fi... all the best my friends