dimecres, 3 d’agost del 2016

Anglada - Cerdà a la Roca de l' Ordiguer.

Teníem moltes ganes d' anar a fer aquesta via, era d'aquelles que feia temps que estava a la gruixuda llista de pendents d'estiu. Ara ja des de casa i un mes després d'haver-la escalat encara en recordo vivament les sensacions d'aquell magnífic dia d'escalada pirinenca, i sobretot recordo estar envoltat d' un ambient preciós a les reunions, on mirès on mirès veia la continuitat de la serralada del Cadí de perfil, un lloc que per la proximitat  a casa ens l'hem fet molt nostra malgrat no i anem gaire.
nosaltres utilitzem la resse dels benvinguts al paradís
Mirant les ressenyes de l' angada-cerdà per la xarxa agafem la de sobre perquè trobem que és la més encertada, si més no és la original.

Grau: V+ un pas o dos i V obligat.
Llargada: uns 330m
Equipament: L' hem trobat més equipada del que esperàvem a base de pitons. Reunions de parabolts menys la 8 que l'hem de fer.
Material: Joc d' àliens, camalots fins el 2 tascons i 14 cintes.
Aproximació: passem el poble d'estana i deixem el cotxe en un aparcament que queda a la dreta. Seguim el camí cap al prat de cadí i un cop allà només hem de pujar seguint les marques grogues del pr fins que ens desviem per anar al peu de paret. L'inici de la via és a sota d'un pi. Més o menys 1'40.

en dídac al 1 llarg
Moltes són les veus que diuen que la roca de l'anglada-cerdà  és molt dubtosa i q no i tornarien a repetir-la. Si que en algún tram has de vigilar de no fotre un bon merder però en general si vigilem no hi ha perill.
El primer llarg és un V agradable i en bona roca. Passem l'arbre que es veu des de molt lluny per sobre i continuem fins la role equipant al gust. Hi ha gent que fa reunió a l'arbre però val més la pena tirar amunt i surt un llarg de 50m sense fregament i fàcil.
2 llarg
Al segon llarg sortim de la reunió a xapar un clau i ens decantem un xic a l'esquerre. Diedre molt guapo !!
El tercer llarg tambè és molt guapo, seguint la tònica dels diedres. ATENCIÓ que quan s'acaba el diedre hem d'anar a la dreta cap a la feixa, la reunió no és veu des del diedre però un cop anem a la dreta allà la trobem !!!
3 llarg

El quart llarg és una travessia cap a la dreta de III fàcil. Via original !
El cinquè tambè és fàcil però aquí haurem d'anar al lloro amb la roca.
El sisè és guapo tambè i arribarem a una plaça molt gran, bè molt gran tenin en copmte que estem en una paret vull dir!
6 llarg

la plaça
A partir d'aquí, de la plaça, nosaltres desmuntem reunió i en Dídac es posa ven bè a sota el diedre amb lo qual guanyem ben bè 6/7 metres de corda i així puc empalmar dos llargs més fent 50 metres guapíssims de IV+ màxim V. Per cert el llarg va pel diedre de l'esquerre. ( a sota foto  esquerre )
La reunió la fem quant arribem a l'inconfundible arc, no hi ha reunió però és pot fer tranquilament amb dos àliens o friends petits !

aquí farem el que seria la reunió 7
pujarem pel diedrillo de l'esquerre

El 8 llarg tambè és guapo. Ens enfilem a sobre del pedrot i xaparem un clau que ens queda a mitja pedra, després jo us aconsello que no us en aneu cap a la dreta a xapar dos claus que hi han hi aneu recta amunt, és igual de grau i us estalviareu de flanqueijar. Nosaltres no l'hem trobat expo ni difícil com es diu en algún lloc.

roca característica del penúltim llarg.
penúltim llarg

L'últim llarg va fent fins a trobar l'esperó on arribarem després de fer algún pas atlètic.
La reunió és d'un parabolt i es pot reforçar facilment. Després seguirem per la carena fins que anem a parar a una paret que ens barra el pas, aquí ja veurem fites que tiren cap a l'esquerre cap a la canal de cristall. Collons amb la baixada, al lloro !!!!
cordada Dídac i Joan

Descens: 40 minuts de dalt al peu de via a buscar la maleta, 40 per arribar a prat de cadí i uns 30 per arribar al cotxe.

Com heu pogut llegir, a mi m'han agradat quasi tots els llargs jeje.....via del tot recomanable, 5 estrelles !!

Xapeau als operturistes, en aquella època de ben segur que seria una història ben diferent!!!