dimecres, 8 d’abril del 2015

volta al pic de Mont Llaret - Les Angles

Foto de cabanya de la Balmeta

Bonica ruta circular al pic de Mont LLaret a Les Angles on pasarem per sobre de diferents llacs gelats fins a la planura dels pics peric amb unes vistes del capcir espectaculars, des del puig de Pam fins al Carlit , gran dominant de la zona, al Cadí de fons o el circ del Cambra d'Aze només per esmentar-ne uns quants

Foto de estany de la Balmeta

Inici: per començar la ruta haurem de travessar el poble de Les Angles i pujar per la urbanització fins al final de tot, on veurem que surt una pista plana i que aprofitarem per començar sense pells, més endavant comença una lleugera pujada on aprofitarem per fer el canvi. Al cap de poc deixarem la pista i ens desviem a l'esquerre per anar pujant per entre el riu i el bosc en un entorn solitari i salvatge, al cap de poc toparem amb l'estany de la Balmeta el qual travessaren pel bell mitg, continuarem pujant direcció nord fins a arribar en una planura on trobarem la cabanya de la Balmeta, punt on si prenguessim el camí de la dreta aniríem a pujar el peric o el puig de Pam, però nosaltres tirarem just al contrari, cap a l'esquerre i al cap de pocs metres un altra cop cap a l'esquerre ja que sinó aniríem a parar a la presa de les Bulloses. Bè doncs un cop tirem a l'esquerre pasarem per sobre d'un parell de llacs més i començarem a pujar pel mitg del bosc molt suaument fins a arribar a la creu que hi ha al cim rodò del pic del Mont Llaret.

Foto de cabanya de la Balmeta

Descens: Un cop a dalt només ens caldrà parar atenció de no anar massa a la dreta o anirem a parar al poble, hem de pendre direcció est i sortirem just davant del camí per on hem començat. Bonica circular ideal per sortir amb la família o per iniciació a l'esquí de muntanya.