dimecres, 2 d’abril del 2014

CHAMONIX - ZERMATT 4 ETAPA

CABANE DE VIGNETTES - ZERMATT

L' etapa d'avui és espectacular perquè si !!! tot i això hem d'anar mentalitzats de que la feina encara no està feta, ja que ens queden tres colls per pujar.
Sortim del refugi els últims, més o menys a les 8:30 i desfem el camí d'ahir fins al coll de Charmontane, aquí posem pells i comencem l'ascens al primer coll del dia, el coll de l' evêque 3.392m sense més complicacions, treurem pells i baixem cap al glaciar d'Arolla fins que ja no avancem més, tornem a posar pells per superar el glaciar fins que arribem al peu del col du mt. Braoulé, aquí posem grampons i endreçem bé els esquís a la maleta per pujar comodament l'empinada canal que ens deixarà al coll du mt.Braoulé de 3.213m, altra cop treiem pells i baixem al glaciar de Tsa de Tsan aquí ens tocarà pujar a l' últim coll del dia, el que es fa més llarg de tots sense dubte. Quan arribem a dalt flipem amb les vistes, davant nostra tenim el Dent D'hérens i el Cerví com a teló de fons, el vent comença a girar amb força però això no impedeix que ens impregnem d'aquest lloc tant increïble i que la nostra felicitat després de l'esforç d'aquests dies sortir a l'exterior de tots tres. Començem el descens pel glaciar Stockji atravessant algún pont de neu, després girem a la dreta per anar a buscar el glaciar Zmutt admirant en tot moment el blau intens del gel mil-lenari d'aquests seracs tant descomunals. Al cap de poc arribarem a un tram de bosc que ens deixarà en una pista de terra on haurem de caminar uns metres a peu fins arribar a l'estació de stafelalp, on passem pel mitg de la terrassa del restaurant de les pistes amb la nostra indumentària de 4 dies. A partir d'aquí només ens queda baixar fins a Zermatt o més que baixar anar a pas de patinador perquè gairebé no hi ha penent. Un cop a Zermatt birra de campionat i un plat d'espaguetis al primer bar que trobem, després només ens quedarà atravessar tot el poble (uns 20 minuts) per anar a comprar el bitllet cap a Argentière.

Temps total: 6:30
Distància: 30,30 km.
Desnivell: +1.286m -2.850m.
Altitud màxima: 3.550m.

Petit Mont Colon
L' únic problema amb les pells que hem tingut durant la travessa.

Glaciar du Mont Colon

Col de l' Evêque 3.392m

Baixada al glaciar d' Arolla i coll du mt.Braolé al fons

Glaciar d'Arolla

col du mt.Braoulé 3.213m

Després d'una llarga pujada arribem al col de Vallpeline a 3.568m amb el cerví al fons.

dent d'hérens

Glaciar Stockji

un lloc impressionant de veritat

Glaciar Zmutt

I per fi Zermatt !!!

La muntanya

Estació de Martigny, amb la gent de Vic.

INFORMACIÓ ÚTIL

1 ETAPA

2 ETAPA

3 ETAPA

Hem realitzat la travessa en Marc, l' Iñigo i en Joan.