dissabte, 29 de març del 2014

CHAMONIX - ZERMATT

INFORMACIÓ ÚTIL :
Telefèric de grans montets:

s'agafa davant del parking del telefèric a argentière. En aquest parking podrem deixar el cotxe gratuïtament durant els dies que estiguem fent la travessa.
El telefèric ens deixa a una alçada de 3.250m. Un cop a dalt haurem de baixar per unes escales que ens deixaran just a un replanet on ja calçarem els esquís per fer la primera baixada cap al glaciar d'argentière. En cas de molt vent hi ha la possibilitat que ens deixi a l'estació intermitja.
Preu del telefèric de grans montets: 23.50e
Horari: Aquesta època de l'any el primer telefèric surt a les 08:30, si anem en cap de setmana convindrà ser-hi una mica més d'hora ja que les cues són considerables.

ALLOTJAMENTS A ARGENTIÈRE:
Cal reservar amb antelació, sobretot si arribem en cap de setmana i/o festiu ja que sinó ho podem trobar tot ple !!!
La millor opció és l' hôtel les randonneurs , està just al davant del parking del telefèric de grans montets, o sigui que és molt i molt pràctic, a més l'hotel és correcte en quant a serveis i preu.
Habitació triple 65e + 7e esmorzar.

Més opcions econòmiques:
i sinó a qualsevol hotel d'argentière...

TRANSPORTS:

Taxi de Champex a bourg st.pierre:
El vam encarregar al refugi de trient el mateix dia que vam arribar. S'espera a  Champex a les 08:30 / 09:00. convè sortir del refugi abans de les 07:00 !!
De Champex a Bourg st. Pierre, 45 minuts
Preu: 120e. per vehicle.
Ens deixarà just a l' inici del camí cap a Valsorey - Velan

Tren de Zermatt a Argentière:
Un cop a Zermatt travessarem el poble amb tota la indumentària i anirem a buscar l'estació de tren on comprarem el ticket cap a Argentière. Aquest tren fa 3 trasbords, a Visp, Martigny, i Vallorcine i tarda unes 4 hores.
Preu: 65e
Aquesta creiem que és la millor opció...també es pot anar fins a tash amb tren i allí agafar un taxi fins a argentière, és més ràpid però força més car.
Ruta vic - argentière:

Viatge a argentière google maps
REFUGIS
Tots els refugis s'han de reservar amb antelació hi  ho podem fer mitjançant mail, us recomano que ho feu amb temps.
Els preus dels refugis  són bastant semblans als tres llocs on hem estat. Uns 65e per sopar/dormir/esmorzar, 6e una birra de 50cl, 8e una aigua mineral de 2l.
Val a dir que el refugi de trient i el de vignettes són autèntics hotels de muntanya, molt ben equipats i preparats per acollir a molta gent. Les habitacions són amples i força còmodes i no cal que portem sac de dormir ja que hi han edredons i coixí com tambè sabatilles que podrem canviar per les botes de muntanya just a l'entrada. Si que és important portar taps, jeje...
El refugi de valsoray tambè tè totes les comoditats però és més petitó i potser per això és el que més ens ha agradat...

del 01/03 al 31/05 -  telf: +41 277462644 / +41 277831438  - cabanedutrient@hotmail.com -3.170m
+41 277871122 és el més alpí de tots i en el que es respira l'aire més tranquil -3.037m
+41 272831322 / +41 272832187 - info@cabanedesvignettes.ch - 3.157m

Nosaltres vam utilitzar només aquests tres refugis, però hi han diferents rutes i més refugis on dormir si volem escurçar les jornades.

MATERIAL:

La maleta segur que serà pesada, tot i així cal mirar bé i portar lo imprescindible. Aquí us detallo el que vam agafar nosaltres.

• Equip clàssic: Arva, pala, sonda, piolet, grampons.
  • Ulleres de sol i de ventisca.
  • Gorro, braga, guants de recanvi, mitjons, frontal, sac de llençol.
  • Roba personal de travessa: pantalons, brusa tèrmica, power strech, forro, pack lite/paravent.
  • Camel bag de 2 litres, 2 barretes isostar per dia + 2 gels.
  • Arnés, reverso vuit o semblant, 2 cordinos per fer machard, casc opcional.
  • Botiquín personal: tirites, compeeds, aspirines, paracetamol, ibuprofeno, 1 vena elàstica.
  • Sabatilles super lleugeres tipus dutxa (opcional ) als refugis tenen les seves però quan arribes a zermatt et queden 4/5 hores de tren amb les botes d'esquí. Nosaltres vam triunfar !!!
MATERIAL COMÚ GRUP DE 3 PERSONES:

•   2 Cordes de 8mm de 30 metres cada una, 3 cargols de gel, 3 cintes.
  • GPS, piles de recanvi, cinta americana.
  • Mapes: Chamonix massif du mont blanc de l' IGN i Breuil - Cervinia Zermatt de Kompass.