dimarts, 15 de gener del 2013

Terra de Dinosaures - Paret Bucòlica

Bonica via a la paret bucòlica, just al costat de la bàlsam del tigre. Ben assegurada i relativament fàcil, només trobarem un pas a la sortida del segon llarg com el més complicat, la resta es fa molt bé.
  • Aproximació: deixarem el cotxe passat el tercer  túnel direcció la Seu d' Urgell, trobarem una petita esplanada a mà dreta. El camí puja directe i recte amunt, seguirem les fites. Veurem un contrafort a mitja pujada per on podem fer una mica de drecera, sinó tirem recte amunt fins a la paret i continuem cap a l'est (dreta). Al peu de via hi han les inicials TD.
  • Dificultat: 160m - 6a  (V+obl)
  • Via equipada
  • Material: passarem amb 10 cintes
  • orientació: sud - est. A l'hivern i sol bufar el vent, però si pugem cap a la paret trobarem que ja no bufa...teòricament clar...
 La via consta de 5 llargs. Com sempre és fa curta i la podem convinar amb la pas d'estress o alguna altra de la zona.

La via comença per unes plaques tombades, just uns metres més a la dreta de la bàlsam del tigre. Seguirem una ristra de parabolts per unes plaques tombades molt fàcils, més amunt la paret es posa més vertical però els cantos i les presses són molts bèsties. La reunió es fa a l'alçada de la primer role de la bàlsam, molt comòde.
jordi al primer llarg.

La sortida del segon llarg és plena de cantos, arribarem però al pas clau de la via, un sostre o una petita panxa que haurem de superar amb decició, diuen v+ /6a, jo li donaria 6a ben maco, les preses són petitones i la repisa està molt a prop. Si no volem fer el pas ens podem escaquejar per un petit diederet que hi ha a la dreta vigilant molt amb la pedra, un cop superat aquest pas i ja xapats al parabolt de l'esquerre, disfrutarem del llarg fins a la reunió.

arribant a la quarta reunió

La resta de llargs són molt semblants, passos molt macos, ben assegurats, on no passarem gens de por. Al penúltim llarg trobarem un pas de v+ amb molt bona presa. Últim llarg de tràmit gairebé es pot dir.

Via molt maca i recomanable....

ressenya de la via terra de dinosaures